[ U FOLLOW ME..]

Monday, July 15, 2013

[ iftar ]

::

Berbuka puasa seorang diri sepanjang ramadan pastinya tak mengimarahkan semangat bulan ramadan aku rasa.

Ntah kenapa bulan ramadan tahun ni xbanyak pula jemputan kawan2 yang nak ajak berbuka bersama. Kalau sebelum ni macam tak menang tangan.  Tu tak termasuk yang media punya majlis berbuka puasa lagi tu.

Mungkin tak de rezeki tahun ni aku nak berbuka bersama2 rakan dan juga family. Kekadang sedih juga bila makan sorang2, rasa mcm bukan bulan ramadan pulak. Mcm dinner ari2 biasa je.

Tapi kalu pikir balik ok jugak, xpayah susah2 nk pikir restoren mana nk jmpa kawan2.. nk kena datang pukul berapa, rushing2 kejar waktu berbuka pastu jenuh nak pilih menu.

Berbuka sorang pulak aku rasa lebih mudah, nak makan tang mana pun buleh, pukul berapa pun buleh. Agak2 tak sempat minum air je dulu, kang berenti mana2 terus je makan.  Jalan pon xjem, janji ada rezeki.

Hihi ok lah selamat berbuka, menu yg dipesan pon dah smpai. Lebih elok makan sekarang. Alhamdulillah..

::

p/s:: mungkin jugak sbb tahun ni berbuka sorang, sbb tahun depan berbuka berdua..! Eceh..

No comments:

Post a Comment