[ U FOLLOW ME..]

Thursday, September 27, 2012

[ MOMENTUM ]

:: 


Momentum untuk menulis blog sekarang dah jadi makin lemah plak. Sebab sekarang aku dah mula kena buat reporting and kerja-kerja yang sepatutnya selaku wartawan, berbanding sebelum ni. Ye la dulu datang keja tengok youtube, movie, facebook tapi sekarang dah mula menulis skrip untuk portal ABNNEWS dan mula keluar buat reporting.

Argggh boring la pulak nak kena keluar buat reporting selepas lama berehat. Katanya takut momentum menulis skrip plak yang akan hilang. So arahan keluar membuat reporting dikeluarkan oleh BOS.

Dengan fasiliti yang tak cukupnya, satff pun tak abis ambik lagi, editing yang sangat la lambat sebab benda sikit, benda nak edit banyak dan macam-macam lagi la. Mana la aku nak semangat kan. haihh..

Sebagai contoh, laporan aku sebelum ini pasal perhimpunan bantah filem pendek 'INNOCENCE of MUSLIM' kat KL Jumaat lepas..Jumaat lepas buat, hari ini baru siap sepenuhnya. Dah la rakam pakai kamera DSLR ( xnafi gambar cantik ). Jurukamera katanya first time jadi cameraman. Dengan takde ID card. Tanda MIC FLAG dan orang plak tak kenal pon ABN..aduhh xbiasa la. 

But it's ok. Permulaan semua macam tu kan. POSITIF POSITIF POSITIF

Hasilnya..tadaaaaaa... ni laporan yang aku buat..hadooo sangat!!




[ Gambar-gambar semasa pertama kali membuat liputan selepas berehat panjang ]



 [ MASJID KG BARU masa solat bawah matahari ]
 [ Ketua Pemuda UMNO- KJ in the house ]
[ ketika lantang bersuara ]



::


p/s:: aku rasa dah malas nak jadi reporter, nak keja bidang lain la plak


No comments:

Post a Comment