[ U FOLLOW ME..]

Thursday, August 16, 2012

[ short term memory lost ]


::

Aku ni dah memang terkenal dengan sifat seorang yang pelupa.
Baru je terima crown Pelupa.
Kalu tak hilang, terlupa letak mana.
Id card, kunci keta, kunci rumah, handphone, wallet dan macam-macam benda aku lupa. 
Semua benda aku nak lupa. Nak kata banyak makan semut tu aku rasa tak jugak

Mungkin kurang membaca al-Quran kot. ~mmm insaf sekejap.

Kalu nak dibandingkan daripada masa sekolah-sekolah dulu, dan masa belajar kat universiti dulu, aku takde la teruk sangat macam sekarang ni. Cuma dulu kekadang je lupa nk buat kerja sekolah dan assignment.. selalunya cara mudah nak elak daripada sifat tu, aku cakap je terus terang kat cikgu, aku terlupa. Ataupun nak senang ponteng kelas je. Simple. haha

Yang pasti sekarang ni, setiap kali aku nak letak sesuatu barang tu, aku mesti akan terdetik dalam hati..

''ishh kalau aku letak sini, sure aku akan lupa ni...'' 

tapi maintain letak jugak, dengan harapan boleh ingat la..
Dan kebiasaannya memanglah aku akan lupa jugak..
Tu aku kira dah tahap serius la tu, sbb sendiri dah ingatkan, sendiri buat, sendiri lupa!

Dan arini aku terpikir untuk cari dalam Google apa lah doa untuk ingatkan semula barang yang aku lupa letak tang mana. Dan aku dah terjumpa pun. Ada dalam jawi ada dalam bahasa rumi. Aku rasa rumi or bahasa pun ok, Allah tu Maha Agung Maha Memahami.

DOA MENCARI BARANG HILANG

"Ya Allah Tuhan dari sesuatu yang hilang, Ya Tuhan yang memberikan petunjuk dari kesesatan, kembalikanlah barangku yang hilang."

"Maha Suci Tuhan Allah zat yang tidak pernah tidur dan tidak pernah lalai (lupa) wahai Tuhan, ingatkanlah aku apa yang aku lalai(lupa)"

“ Ya Jami’an Naasi li yaumil la raiba fihi, ijma’ alayya dhollati”
“ Wahai Tuhan yang menghimpunkan manusia pada hari yang tiada keraguan padanya,himpunkanlah aku dengan barang aku yang hilang itu.” 



p/s:: Selalunya bile tengah misi mencari sesuatu yang hilang, time tu la misi ke tandas nak menyibuk.



No comments:

Post a Comment